Site-uri recomandate

Anvelope vara
Magazin online vanzari Anvelope iarna ieftine
Pariuri sportive online
Poker Online
Adauga anunturi gratuite de mica publicitate
Bonus Pariuri Sportive - Pariuri Sportive online din Romania
Oferte Litoral
Inchirieri auto
Implant dentar, clinica stomatologica romano-franceza
Sports Cars
Implants dentaires
Implanturi dentare Bucuresti
Anvelope - de sezon la preturi promotionale
Cadouri
Traduceri - birou traduceri autorizate, traduceri legalizate, apostile si supralegalizari
Piscine - constructii piscine si magazin intretinere piscine
Incarcator baterii laptop - Accesorii laptop
Cabinet stomatologic Timisoara - implanturi dentare, endodontie, estetica dentara



 
Politica | Editie scrisa
08.11.2011

Ponta şi reacţiunea

de Andrei Cornea 

16 comentarii

Săptămâna trecută, când tocmai premierul grec, Georgios Papandreou, anunţase deja celebrul referendum, s-a găsit să mediteze pe blogul său asupra temei şi Victor Ponta, şeful PSD şi coleg de socialism cu premierul grec (încă premier, la ora la care scriu acest text).
Ponta începe prin a-l opune pe liderul grec, care voia să se adreseze „poporului“, unui „dictator sau iresponsabil patologic“, ca în cazul României, „care îşi asumă decizii fundamentale pentru ţara sa împotriva propriului popor“. Nu e greu de ghicit la cine se referă. E adevărat că, o zi mai târziu, Papandreou a fost părăsit de propriii colegi de partid (printre care ministrul de Finanţe, Venizelos) şi a fost nevoit să renunţe la referendum; dar nu trebuie să deducem de aici că „micul Titulescu“ ar fi retractat şi el. Pe de-altă parte, e limpede că d-l Ponta a uitat că, în 2008, partidul pe care îl conduce s-a opus cu îndârjire unui alt referendum, de data aceasta chiar în România şi cerut de dictatorul iresponsabil şi patologic. Mai mult, PSD, ca şi PNL se opun în continuare amendării Constituţiei, în sensul voit atunci de „popor“. Social-democratul nostru nu schiţează nici măcar încercarea de a-şi explica inconsecvenţa. Presupun că, în mintea lui, referendumul e rău dacă e iniţiat de „dictator“ şi e bun dacă e generat de un „democrat“. Cât despre cine e „dictator“ şi cine „democrat“, asta decid domnii Ponta, Iliescu, Antonescu, Voiculescu & Company!

Dar acestea sunt mărunţişuri. Excogitaţiile d-lui Ponta în luptă cu reacţiunea sunt mai interesante când ne oferă cadrul global al situaţiunii şi temeiul admiraţiei sale pentru premierul elen:

„Papandreou este cel care a luat... toate măsurile dure cerute de FMI – rezultatul a fost oarecum identic cu cel din România, adică situaţia este mai rea decât înainte din toate punctele de vedere..., cel puţin asta mi-a spus mie Joseph Stiglitz în 2010.

Papandreou a avut formidabilul curaj de a merge împotriva curentului marii finanţe, a băncilor care au făcut miliarde profit pe spinarea oamenilor, a marilor moguli cu bonusuri de milioane pentru catastrofele produse şi a liderilor politici care preferă să treacă în sarcina tuturor oamenilor obişnuiţi datoriile făcute de speculanţi iresponsabili (care sigur nu îşi pierd nici vilele de lux, nici Jeturile private, nici yachturile de pe Riviera sau apartamentele amantelor). Linşajul mediatic declanşat imediat în presa europeană dependentă de lumea finanţelor şi preluat în modul jalnic şi mimetic de «apostolii dreptei» din România mi-a întărit convingerea că Papandreou a procedat bine, a călcat pe muşuroi acolo unde aproape nimeni nu are curaj să o facă de teama marilor Guverne Mondiale“.

Aşadar, aflăm că măsurile dure de echilibrare a bugetului, cerute de „troika“, sunt considerate nefaste. Prin contrast, înţelegem că d-l Ponta, asemenea multor „analişti“ cu nume sau anonimi care umplu Internetul în zilele astea, cer să se cheltuiască în continuare în neştire şi că o va şi face dacă va avea puterea. De unde se vor lua banii, cât timp şi unde va conduce o politică inflaţionistă – asta nu aflăm. (Doar nu toţi avem privilegiul unei conversaţii private cu Joseph Stiglitz!) Problema este că Grecia, deşi a luat unele măsuri, nu le-a luat pe toate şi la timp şi că uriaşa ei datorie publică nu poate dispărea peste noapte. Grecia are de ales între un faliment controlat, propus de UE, cu ştergerea practic a unei părţi a datoriei, sau un faliment „liber“. Probabil că ar fi fost mai bine ca acum un an să se facă ceea ce s-a făcut acum. Se plătesc astăzi greşeli vechi. Indecizia liderilor europeni a costat imens şi va mai costa pe toată lumea. Dar nimeni nu mă va convinge vreodată că a cheltui în neştire e calea regală în economie şi că a te îndatora, minţind de altfel asupra cifrelor reale (cum au făcut guvernele greceşti, ani de-a rândul), e politica salvatoare.

Nu întâmplător, d-l Ponta purta mai demult pe tricou poza lui Che Guevara: inamicii Greciei, ai României şi ai „oamenilor“ sunt băncile, finanţa internaţională, liderii politici şi, bineînţeles, „apostolii dreptei“ de la noi, care sunt „jalnici“. Oare d-nii Voiculescu, Patriciu, Vântu etc. în ce categorie intră? Oare ei nu au Jeturi private sau iahturi? Oare liderii PSD nu au vile de lux sau apartamente pe Riviera? (Mai ştii, poate că unii au şi amante, Doamne fereşte!) Ce fericire pe d-l Ponta să conducă un partid de „proletari“, la fel de „sărac şi cinstit“, precum, de altfel, şi PASOK-ul lui Papandreou! Cât despre presa europeană dependentă, cică, de lumea finanţelor, suntem tare mânioşi pe ea; dar oare Antenele noastre dragi, Realităţile scumpe, atât de părtinitoare în favoarea opoziţiei, sunt dependente numai de micile economii ale „maselor muncitoare“?

Cireaşa de pe tort este însă sintagma „Guvernele Mondiale“ (care sunt şi „mari“): identitatea lor mi-e neclară? Remarc pluralul: de obicei, conspiraţioniştii vorbesc de „un Guvern Mondial“ (evident, dominat de evrei şi francmasoni). D-l Ponta pare însă rupt între democratismul şi conspiraţionismul său, ambele genuine: primul îl îndeamnă să mizeze pe pluralism; al doilea, pe mondialism. Din păcate, ambele nu stau laolaltă: căci dacă e „mondial“ (ba şi „mare“), Guvernul nu poate fi decât unul, de vreme ce lumea, biata, e una. Vrednicul domn Ponta n-a aflat că, totuşi, chiar şi pentru un prim-ministru de mâine, consecvenţa logică e o virtute – modestă, dar solidă!

În final, mai zice marea speranţă a socialismului românesc: „Sunt convins că Papandreou a reinventat democraţia tocmai în ţara în care acest sistem funcţiona în urmă cu 2.500 de ani. Şi că avem mult de învăţat din acest exemplu; că trebuie să îi invidiem pe greci că, în momente atât de grele, au un lider adevărat – nu un dictator frustrat şi răzbunător împotriva propriului popor; că oamenii liberi şi demni preferă să meargă la vot, nu să citeasca reviste cu ministrese dezbrăcate pe copertă!“.

Să lăsăm deoparte povestea şi cu „dictatorul“ şi supărarea pe conaţionalii fără simţ civic sau pe anumite ministrese dezbrăcate în poză. Ne interesează chestiunea cu democraţia: aici trebuie din nou să-l corectăm pe d-l Ponta şi pe toţi (mulţi) care cred la fel ca el.

Grecia (sau Atena, mai curând) a inventat mai curând numele decât instituţia democratică. Democraţia greacă directă şi democraţia reprezentativă modernă au foarte puţin în comun.

Democraţia greacă nu „funcţiona“ acum 2.500 de ani sau funcţiona rău. Atena a fost adesea condusă de demagogi, precum Cleon, şi a ascultat orbeşte de ambiţioşi, precum Alcibiade. De aceea a şi fost înfrântă de Sparta, şi nu fiindcă a fost inferioară sub raport militar. A fost atât de „democratică“, încât a interzis gândirea liberă exilându-i pe Anaxagora şi pe Aristotel şi ucigându-l pe Socrate. Tot „democratică“ fiind, a exterminat populaţia insulei Melos. Cei mai mari gânditori atenieni, Tucidide şi Platon, au recuzat democraţia ateniană. Democraţiile liberale moderne, precum cea americană, s-au constituit nu urmând modelul grec de democraţie, ci evitându-l cu grijă, aşa cum poate afla oricine, studiind The Federalist Papers.

Blogul are avantajul libertăţii, al absenţei autocenzurii în mai mare măsură decât mediile tradiţionale. De aceea, mă tem că am aflat acum cu adevărat ce gândeşte liderul Partidului Social-Democrat din România, cu şanse mari de a deveni viitorul prim-ministru. Eu unul m-am îngrozit! //

Cuvinte cheie: Gergios Papandreou, referendum, Grecia, Victor Ponta, blog, Titulescu, Finante

 

Comentarii (16)

Adauga comentariu

Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
Nume:
Email: (nu va fi publicat)
Comentariu:
  • 15.11.2011 | Gheorghita Zbaganu a scris:
    Ma bucur ca acum pot sa votez cu Ponta. Mi-a facut placere articolul. E bine daca te ataca Andrei Cornea: inseamna ca esti pe drumul cel bun.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 10.11.2011 | Asadar, aflam ca masurile ... a scris:
    Nu, nu aflam cele descrise de dvs. din ce spune d-l Ponta. Aflam cel mult ca masurile de echilibrare nu trebuie puse in primul rand in sarcina omului de rand. Si de fapt asta este si marul discordiei la noi in Romania. Se doreste relansarea economiei, echilibrarea bugetara exclusiv prin sacrificarea nivelului de trai al paturilor sociale cu venituri reduse, cu scopul nedeclarat al conservarii avantajelor celor cu venituri ridicate. Solutia "de dreapta" va esua oricum in ridicol si se va constitui in exemplu de manual pentru solutii gresite, pentru ca contrazice rationamentul economic, este o masura care adanceste criza.
    • 11.11.2011 | Liviu din Timisoara a raspuns:
      In piata, trec pe langa niste zdrahoni care vand tigari la negru. Astia sunt , categoric, intre cei cu venituri reduse. Te mai uiti prin carciumile de la sate, unii care freaca toata ziua mesele. Altii cu venituri reduse. Necazul este ca ceausescu a umplut orasele cu cei ai caror urmasi sunt dezradacinatii de azi, in conditiile in care economia socialista a falimentat. Altii cu venituri reduse. Stimate domn, se aplica doar acelasi procent, pentru ca fiecare cetatean al acestei tari are exact aceleasi obligatii. Unuia i se iau 50 de lei pe luna, altuia i se iau 250.Cei care nu au nici o vina sunt pensionarii dar, din pacate, si ei depind de nenorocitii care vand tigari in piata fara sa plateasca nici un impozit. Toti strigam dupa locuri de munca dar putini sunt cei care stiu sa urneasca treaba. Pana una alta, tot ruda saraca a economiei noastre ne tine la suprafata: agricultura. Ne convine sau nu, cam atata putem, in termeni realisti. Dar nu e de ici de colo sa dezvolti toate ramuriel conexe, ca paamantul ala nu se lucreaza cu mainile goale...
    • 11.11.2011 | Asadar, aflam ... a raspuns:
      Ei bine, nu aveti dreptate. Nu vreau sa aduc argumente legate de justetea aplicarii unei grile de impozitare in cota unica sau progresiva, sau daca obligatiile individuale includ sau nu si obligatii fata de comunitate, sau in legatura cu sursele inegalitatii veniturilor. Privind problema strict din p.d.v. economic solutia este ca statul sa ia numai acele masuri care stimuleaza consumul si in consecinta si mersul activitatilor economice. Prin forta lucrurilor cei cu venituri reduse reintroduc in circulatie toate castigurile, in timp ce pentru cei cu venituri ridicate exista tendinta ca ponderea veniturilor recirculate sa scada in raport cu suma totala a veniturilor. Pentru ca statul sa stimuleze economia este nevoie ca cererea de consum sa fie sporita prin conservarea consumului celor care cheltuie tot si atragerea veniturilor necheltuite de la cei care sunt in aceasta situatie favorabila. Observati ca, chiar neplatitori de impozite, antreprenorii vanzatori de seminte sau tigari isi au pozitia lor certa si utila in mecanismul asta. Bineinteles ca asa cum a fost prezentat acest mod de actiune, apare evident ca el pare destinat, util echilibrarii bugetare, daca masura s-ar concretiza intr-o cota de impozitare progresiva. De fapt statul are mai multe optiuni chiar si in implementarea acestei solutii. Cheltuielile statului sint afectate pe diferite motive de ineficienta. Justificarea alegerii statului ca gestionar al fondurilor comune stranse nu se sustine chiar cand este vorba de alegerea obiectivelor, de prioritati. Si atunci de ce sau in ce masura trebuie sa fie statul gestionarul intereselor comune ? Vreau sa spun ca de fapt putem mai mult, chiar in situatia actuala.
    • 11.11.2011 | Sertorius a raspuns:
      Sunt de acord, in principiu, cu dl Asadar. Ceea ce nu vrea sa vada dl Liviu of TM e faptul ca autoritatile (in principal, executivul dlui Basescu) sunt vinovate ptr proliferarea baietilor destepti (de la tigari, Energie, asfalt, etc). La fel si in cazul nenorocitilor din birturile tarii. Romania nu a avut niciodata un plan de dezvoltare, nicicand nu s-au incurajat IMM-urile cu adevarat, iar consecinta e suprapopularea birturilor. Dlui Asadar. Cota unica ar avea utilitatea ei, daca guvernul ar fi intr-adevar de Dreapta, daca adica ar insoti cota cu masuri de stimulare economica. Astfel, daca celor cu bani li s-ar deschide perspective economice sanatoase ptr a face investitii, morisca s-ar invarti in favoarea tuturor.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 09.11.2011 | slucian a scris:
    De Ponta si PSD nu are rost sa comentez. Insa toti sar sa-l creada nebun pe premierul grec. Ce avea el ca material de lucru: datorii imense facute de cei inaintea lui ( aici e comun cu PSD) si avea o tara inguvernabila. In strada era aproape razboi, partidele nu se inteleg nici cum. Deci guvernezi ceva fara mijloace si fara sprijinul populatiei. Ce ramine dupa el? 1. A obtinut un imprumut ca sa supravietuiasca si injumatatirea datoriei. 2. Strada si tot spectrul politic accepta imprumutul si implemetarea. Ceea ce era imposibil inainte. Adica ceea ce trebuie in situatiide criza: unitate. Vreti nu vreti, i-a facut pe toti sa accepte solutia. Cu pretul carierei lui politice probabil. Ramine de vazut daca ies din ce au facut grecii. Poate daca si Ponta ar gasi solutii ca grecul asta hulit,n-ar mai fi atit de ridicol.
    • 10.11.2011 | Liviu din Timisoara a raspuns:
      Corect despre Papandreu. Nu a facut decat sa le arate grecilor ce-i asteapta daca se opun mai departe. Desigur, ca om politic veritabil, a stiut ca va trebui sa demisioneze. Sigur, la fel il putem da si noi jos, pe Boc. Dar il vedeti pe Ponta in locul lui? Asta in jumate de an ne baga in razboi civil sau faliment, cu elucubratiile lui. Iar pe Antonescu ar trebui sa il trezesti de dimineata ... Imposibil inainte de cafeaua de la ora 10!
    • 10.11.2011 | slucian a raspuns:
      Asta e problema noastra: in 22 de ani am produs o jumatate de om politic - Basescu. Asta e tot ce avem, e foarte trist. Ce ne mai da sperante e ca populatia macar a ales si jumatatea asta, n-a mers dupa astia desprinsi de realitate complet. Ponta, dupa revolutia lui, nu inteleg de ce e mai bine vazut decit Geoana , cu presedentia lui. Ingrijorare mare cind vezi atit de multi oameni urmind lideri care nici macar nu-s in stare sa interpreteze evenimentele ce-i inconjoara, ce sa mai astepti sa si anticipeze ceva saus a inteleaga prin ce au trecut... dar daca asta ii reprezinta, asta urmeaza fiecare. Sper ca vom invata mai repede si vom crea in cele din urma si ceva valori. nu doar politic -cultura sufera din plin. Cred ca e mai mult o lipsa de materie prima... individul trebuie sa-si recapete valoarea. Apoi, intrind in domenii, politica, cultura, etc, aduce valoarea cu el.
    • 11.11.2011 | Sertorius a raspuns:
      @Slucian. Carevasazica, speranta Romaniei sta in faptul ca populatia ei a votat de 2 ori cu dl Basescu, singurul (jumate) om politic produs de tara asta! A fost vreodata acest domn om politic? Fie si numai 1%, necum 50? Daca invocati cultura, presupun ca stiti ce vrea sa insemne termenul de om politic. A intrat in politica pe mana FSN. A virat in 91 spre Roman. Ca ministru al transporturilor a facut sa dispara in ceata flota si a declarat ritos ca tara nu are nevoie de autostrazi. A boicotat guvernele CDR, fara nicio finalitate cu adevarat politica. A promis multe ca primar, e.g. ca ne scapa de cainii comunitari, si nu a facut altceva decat sa-si dea siesi o casa de protocol si sa-i dea firmei dnei Udrea toate parcarile din oras. Ca presedinte si-a batut joc de functia de sef de stat, a izolat tara pe plan extern, etc, etc.
    • 11.11.2011 | slucian a raspuns:
      Sertorius, eu discutam altceva. Tu ai luptele tale. Insa singura speranta a Romaniei e populatia, mai precis oamenii de rind. Celelate clase isi demonstreaza incapacitatea de 22 de ani.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 09.11.2011 | Sertorius a scris:
    Mai intai, trebuie remarcata ipocrizia autorului. Daca dlui Ponta ii aplica o critica terorista (care nu se sfiieste sa denatureze), fata de dl Basescu manifesta o curioasa credulitate. Parerile dlui Ponta, intr-un subiect in care nici macar marii economisti si analisti internationali nu cad de acord, il ingrozesc pe dl Cornea, insa dispretul cotidian, care a luat nenumarate forme grotesti, pe care-l manifesta presedintele in exercitiu fata de toate institutiile democratice, nu-i inspira niciun fel de frison. Viitorul posibil premier e naspa, presedintele in functie nu e. Aferim!

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 09.11.2011 | Liviu din Timisoara a scris:
    Inainte de a fi ajuns sef la PSD, credeam ca este putin obraznicut, putin tupeist , in fine, cum le sta bine unor tineri, daca si au ceva in cap. Deh, tineretea. Apoi, m-am convins ca este un infatuat cu excese de inconstienta ( jandarmii au munitie de razboi, o sa le aratam noi judecatorilor care, rolul meu este sa-l suspend pe Basescu... ) . In cele din urma, constat ca este pur si simplu un impotent intelectual, ca sa nu-i spun exact pe nume : un prost. Mai rau ca Geoana, fiindca este si putin licheluta. De ce-l uraste pe Basescu? Fiindca i-a spus verde ca nu are fata de primar general al Bucurestiului, deci, nu il va sustine.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 08.11.2011 | gyorgy tozser a scris:
    Despre cultura generala a lui Victor Ponta nu-i de vorbit,precum despre morti.Mentorii acestuia n-au decat sa regrete timpul pierdut. In schimb,"democratia"ateniana ar merita dezbatuta ceva mai pe larg.Pentru ca germenii Stiintei pe-acolo-s de cautat,in Timp si Spatiu.Alterarea Geometriei lui Platon/Pitagora tocmai ca-i "specialitatea casei"acolo unde -n blazoane vedem compasul...Si sigur ca nu-i vorba de vreo conspiratie ci,pur si simplu,de PROSTIE multiseculara.Uite ca-n vartejul financiar in care ne pomenim tocmai ca Matematica-i cea mai uzitata! Persiflarea sau schimonosirea Geometriei este palma pe obrazul lui Platon,lucruri usor demonstrabile.Ca Tata Nobel a avut "grija" sa nu includa Matematicile-n lista de premii;treaba lui,n-are cum sa vada rezultatele...Chestiunea-i mai pacatoasa daca amintim ca fara Geometria lui Platon n-ar fi existat da Vinci,Paccioli,Brancusi;dar nici Renastere."Spiritul geometric", de a carei neintelegere se plangea Noica ,sta la baza gandirii consecvente/simple.Faptul ca filosofii autohtoni se feresc,in general,si sa pomeneasca de Socrate sau Platon nu inseamna lipsa de studiu.E vorba despre frica si nesiguranta,pe langa diferenta de calitate a ideilor.Machiavelli,Heidegger si Marcuse au capatat roluri nemeritat de importante,eclipsandu-i pe antici,sigur ca nu ca urmare a vreunei actiuni premeditate...Inca o data: din PROSTIE. Zamolxe,discipolul lui Pitagora,daca l-ar vedea/auzi pe Victor Ponta-s-ar cere urgent inapoi in mormant.Mai sunt multe alte cazuri cvasiidentice...Drama europeana care abia acum se constientizeaza-cu toate ca semne prevestitoare exista/persista de multa vreme-am s-o rezum la cateva enunturi simple: 1)Nu poti trai bine daca nu gandesti bine. 2)Nu poti gandi bine daca nu inveti bine. 3)Prin scoli tocmai ca nu-nveti SA INVETI si SA GANDESTI. Educarea spiritului uman e descrisa magistral de Alain(Emile Chartier),recomandarea fiind Geometria(cheia Naturii) si Poezia (cheia sufletului omenesc).Observatie simpla:intre acesti doi poli ai Cunoasterii modelul Ponta e pe nicaieri.
    • 15.11.2011 | Gheorghita Zbaganu a raspuns:
      Cum adica Geometria lui Platon? Poate ati vrut sa spuneti "a lui Euclid". Platon nu a fost matematician ca Thales, Euclid, Pitagora sau Arhimede. Iar atitudinea sa politica e luata in tarbaca serios de tot de Popper in primul volum al "Societatii deschise". Platon ura democratia fiindca avea in cap marota ca asa cum cizmarii stiu s afaca cizme, tot asa trebuie sa fie unii care sa stie sa conduca: filozofii.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 08.11.2011 | analysis infinitorum a scris:
    "Analiza" lui Cornea este o manipulare aiuristica. Dupa ce capitalismul a fost falimentat de socialism in morala si politica acum capitalismul salveaza socialismul in ponta si reactiunea. Banuiesc ca in urmatorul articol socialismul salveaza capitalismul.

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:
  • 08.11.2011 | Sabin a scris:
    Curat murdar baietanul asta de Ponta. Vai de noi!

    Raspunde acestui comentariu

    Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!
    Nume:
    Email: (nu va fi publicat)
    Comentariu:

De acelasi autor

Pragmatici versus profitori

Când vor începe și politicienii noștri să fie oameni pragmatici? Cum așa?, va sări ...


Ponta şi Mang

Deja, în cazul Ioan Mang, mingea e la primul ministru: îl va demite sau nu din funcția de ministru al ...


Pedeliști sau ungureni

Pentru ca pedeliştii să devină „ungureni“ este necesar ca ei să ajungă aproape de ...


Satana și politica

Liderii useliști și-au dat seama că au dărâmat un guvern, creând enorme așteptări ...


"Era" Băsescu s-a încheiat

Guvernul Ungureanu cade după nici trei luni de guvernare. Traseiștii au avut ultimul cuvînt. Beneficiarul ...


Toate articolele (339)

Politica

Editie scrisa | Stefan Vianu

(I)moralitate şi politică

În țara în care doctoratele se produc pe bandă rulantă și în care profesori plagiatori ...


Editie scrisa | Andreea Pora

Politizarea roşie

Metamorfozarea lui Victor Ponta din lider de opoziţie, Che Guevara şi luptător în spilhozen împotriva ...


Editie scrisa | Laura Stefan

Jocul de uzură cu marile dosare

E pentru prima dată în istoria României când oameni importanți ajung să dea socoteală ...


Editie scrisa | Lidia Moise

Leul în tranşeele crizei

Se poate spune că întrega piaţă financiară a lumii s-a poziţionat în tranşee. ...


Editie scrisa | Laurentiu Diaconu Colintineanu

Grexit

Ieşirea din ruină, falimentul sau sfârşitul definitiv - acestea sunt trei scenarii posibile, în ...

Recomandarea editorilor

Subiectele zilei