Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF


Șova e de formă. Elena Petrașcu, noul Ministru al Transporturilor!
- - - -
2014-04-04
Actualitate Interna
1

Elena Petrascu. Un nume care, probabil, nu va spune nimic sau mai nimic. Cititi insa CV-ul acestei doamne din perioada in care era secretar general al Ministerului Mediului si Padurilor, scrie Robert Turcescu pe blogul sau.

Elena PETRASCU, Secretar General

Informatii personale
Data nasterii: 30 septembrie 1967, Gurbanesti, jud. Calarasi
Nationalitate: Romana
Starea civila: Casatorita

Experienta profesionala
22 ianuarie 2010-prezent: secretar general Ministerul Mediului si Padurilor
octombrie 2009-22 ianuarie 2010: secretar general adjunct, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
septembrie 2009-octombrie 2009: director general adjunct, C.N. Loteria Romana S.A
decembrie 2008-21 septembrie 2009: director general Directia Generala Juridica, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei
aprilie 2007-decembrie 2008: director general Directia Generala Juridica, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor
februarie 2007-aprilie 2007: director general Directia Generala Juridica, Ministerul Integrarii Europene
2001-februarie 2007: director general, Directia Generala Juridica, Ministerul Transporturilor Constructiilor si Turismului
2000-2001: sef serviciu DGJC, Ministerul Transporturilor
1999: consilier juridic, Ministerul Transporturilor
aprilie 1998-decembrie 1998: consilier juridic, Banca Dacia Felix
1997-1998: consilier juridic, Ministerul Transporturilor

Studii
Universitatea “Dimitrie Cantemir” – Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative - Licentiat in drept la Academia de Politie Alexandru Ioan Cuza
Cursuri de pregatire profesionala
Cursul “Integrare europeana”
Postuniversitara “Managementul institutiilor publice” organizat de Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative, Centrul de Pregatire pentru Administratia Publica
Master “Guvernare moderna si dezvoltare locala” organizat de Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
Program de perfectionare “Fonduri structurale in Romania”, organizat de Institutul national de Administratie
Limbi straine: franceza, engleza;

Pare genul de functionar public indispensabil. E buna la orice si oriunde. Stie de toate si o vor toate guvernele Romaniei. Inclusiv guvernul Ponta. In 22 mai 2012 a fost numita in functia de inspector guvernamental, in cadrul Secretariatului General al Guvernului. Anul trecut, pe 22 noiembrie, Ponta i-a “pasat-o” lui Dan Sova la defunctul minister al Marilor Proiecte, unde Elena Petrascu a fost numita in functia de director general al departamentului Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine. L-a urmat insa pe Dan Sova la Ministerul Transporturilor, unde a fost numita pe 11.03.2014, adica acum o luna de zile, in functia de Secretar General al acestui minister.

Surpriza insa abia acum vine: la doar O ZI dupa ce a ajuns in noua ei functie, Elena Petrascu a devenit adevaratul ministru al Transporturilor. Vedeti mai jos, in exclusivitate, ordinul nr.187 din 12.003.2014, prin care Dan Coman Sova semneaza delegarea unor atributii ale ministrului Transporturilor catre doamna Elena Petrascu. Cititi cu atentie si ANEXA atasata acestui ordin. Veti vedea ca, de fapt, doamna Petrascu nu este doar ordonator principal de credite pentru toate activitatile MT (mai putin pentru cele din domeniul medical, comunicare, relatii cu Parlamentul si sindicatele), dar are in subordine toate unitatile de forta ale ministerului: de la Romatsa, CFR Calatori, CFR Marfa, Metrorex, Tarom si multe altele, pina la Registrul Auto Roman sau Autoritatea Rutiera Romana!


Elena Petrascu 12 001
Elena Petrascu 2 001

 

Practic, Sova i-a dat Elenei Petrascu cele mai importante atributii ale functiei de ministru, dar si drept de “viata si de moarte” asupra celor mai importante unitati aflate in subordinea Ministerului Transporturilor. N-a fost insa de ajuns! Pe 25.03.2014, sub semnatura aceluiasi Dan Sova, doamna Petrascu e desemnata prin ordinul de ministru nr.266, membru provizoriu in Consiliul de Administratie al ROMATSA. Priviti dovada mai jos:


Elena Petrascu 3 001

Stiu, poate vi se pare incredibil, dar n-a fost de ajuns. Trei zile mai tirziu, adica pe 28.03.2014, Elena Petrascu este desemnata presedinte al CA ROMATSA, in chiar prima sedinta a acestui for, la care participa initial doar ca membru provizoriu desemnat prin ordin de ministru! Iata dovada:


Elena Petrascu 4 001

Sa recapitulam, deci: o anume Elena Petrascu detine prin delegare cele mai importante atributii ale ministrului Transporturilor si i s-a mai dat in plus si functia de Presedinte al Consiliului de Administratie al “celebrei” ROMATSA. Modificarile de la Romatsa s-au facut dupa nefericitul accident aviatic din Apuseni si ele vor constitui in viitorul apropiat subiectul unei alte investigatii jurnalistice. Sa ne intoarcem acum la Petrascu si in… timp. Cine e Elena Petrascu?

Cititi-i inca o data CV-ul: din el rezulta ca in anul 2001 cind Nastase si Mitrea au semnat mizerabilul contract Bechtel, doamna Petrascu era directorul general al Directiei Juridice din Ministerul Transporturilor. Fara avizul ei nu se putea incheia acel contract. In 2005, cind s-a renegociat acelasi mizerabil contract Bechtel, Petrascu era pe aceeasi functie. Adica tot director juridic la MT. Pe 30 mai 2013, cind Sova a anuntat rezilierea mizerabilului contract Bechtel de pe urma caruia statul roman a pierdut citeva zeci de milioane de euro, Elena Petrascu statea ascunsa printre sutele de inspectori guvernamentali adunati in cadrul Secretariatului General al Guvernului. A trecut valul Bechtel si, din noiembrie 2013, a recuperat-o amicul Dan Sova la Ministerul Marilor Proiecte, carind-o apoi in circa si la Transporturi unde a transformat-o peste noapte in adevaratul ministru de resort. Adevarata meritocratie: faci praf citeva zeci de milioane de euro ale statului prin avizul pe care l-ai dat ca director juridic la semnarea si, mai apoi, la renegocierea contractului Bechtel, stai la cutie un pic, apoi ajungi adevaratul ministru al Transporturilor. Si pentru ca toate astea trebuiau sa poarte un nume, li s-a spus, simplu, Elena Petrascu.

Ce l-a apucat pe Sova sa-i dea atita putere numitei Petrascu? Poate faptul ca in vremea in care se semna si, mai apoi, cind se renegocia contractul cu Bechtel, mama vitrega a actualului ministru al Transporturilor era avocata americanilor reprezentindu-i prin firma de avocatura “Nestor, Nestor, Diculescu, Kingston & Petrescu”? Da, in 2001 si in 2005, Elena Petrascu era in functia de director juridic la Ministerul Transporturilor! Sint voci din minister care sustin cu tarie ca Petrascu este singura detinatoare a unei copii dupa acest mizerabil contract Bechtel, despre care stim cu totii ca a disparut fara urma din arhiva Ministerului Transporturilor. Si pe care, se vede treaba, n-o sa-l putem vedea curind, desi Dan Sova a promis ca va pune la dispozitia opiniei publice o copie a acestui document.

N-o sa-l credem pe Sova asa cum nu-l credem nici pe Ponta. Pe cei doi i-a legat pe vremuri firma de avocatura “Sova si Asociatii” cu care actualul premier a incheiat contracte de colaborare in vremea in care Sova si ai lui luau o poala de bani de la complexurile energetice Turceni si Rovinari si de la alte companii de stat. Daca aveti chef sa recititi gasiti detalii AICI. Sova s-a delimitat de toate acuzatiile invocind responsabilitatea unui anume Radu Cernov, avocat si el, care a fost asociat in “Sova si Asociatii”, dar care a format mai apoi casa de avocatura “Cernov si Asociatii”. Probabil ca sa-l impace dupa ce a pus in circa lui toate acuzatiile legate de incheierea unor contracte ciudate cu complexurile Rovinari si Turceni, Sova l-a numit pe Cernov in CA al CNADNR si, surpriza, o data cu Elena Petrascu l-a facut si pe el membru provizoriu in CA al ROMATSA! E adevarat, Cernov a fost rasplatit la un moment dat si de Ponta cu functia de membru al CA de la TRANSGAZ. Deh, o gasca de prieteni si, se stie, prietenul la nevoie se cunoaste. Poate nu-i mai mergea lui Cernov cu avocatura si avea nevoie omul de niste functii prin CA-uri…

Ce sa mai spunem? Ca in 1997 Sova era partener in firma de avocatura “Sova, Ratiu si Asociatii” cu un anume Adrian Ratiu care in 2005 a asistat ca avocat CNADR la renegocierea contractului Bechtel? O renegocierte la care americanii au venit cu “Nestor, Nestor, Diculescu, Kingston & Petrescu” (deci cu firma in care era partener mama vitrega a lui Sova, doamna Ana Diculescu-Sova), iar Compania Nationala de Autostrazi era reprezentata de Andrei Ratiu si casa lui de avocatura, sub supravegherea aceleiasi Elena Petrascu, pe atunci director juridic la Ministerul Transporturilor in subordinea caruia se afla CNADR? Daca vreti detalii, enervati-va citind AICI. Eu, unul, m-am saturat…
Dar sa va mai spun una, deocamdata ultima. Sotul doamnei Elena Petrascu, numitul Florin Petrascu este director in cadrul ROMATSA. Desigur, se simte bine si protejat avind in vedere ca se trezeste in fiecare dimineata linga sotia lui, proaspat numita presedinte al CA ROMATSA. Fericire mare in familie, banuiesc. Ce-o zice insa ANI, despre DECLARATIA LUI DE AVERE in actualul context?

TAGS :
Mai multe din Actualitate Interna
Comentarii
hortiu 2014-04-04
Impresionant ! Totusi avem macar jurnalisti de exceptie ! Si aceasta doamna , ca si acel Radu Rusanu , din umbra au facut si desfacut multe . Poate va cerceta cineva si sacii ei cu bani - poate are poate nu are ... Iar chestiunea cu Bechtel e totala - Sova sarmanul rontaie nu numai banii saracilor de la Turceni si Rovinari - Asuda la greu sa asimileze halci , sau firimituri din miliardele de la Bechtel . Ce soarta grea ! Cita nedreptate pentru unii oameni cinstiti ca Sova - sa fie el luat la intrebari pentru contractul cu Bechtel ... Nu , Nu si NU - trebuie sa ii votam , sa acceada si nea Sova MACAR la functia de prim ministru , altfel nu suntem consecventi !
Total 1 comments.
1812
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.